Skip to main content

7.3 HHW अवकाश-गृह-कार्यम् (शीत-कालीन 50 दिन) Holiday Homework HHW (Winter Vacation 50 Days) कक्षा सप्तमी 7

        अवकाश-गृह-कार्यम्  (शीत-कालीन 50 दिन)

          Holiday Homework  HHW 

       (Winter Vacation 50 Days) 

                     कक्षा  सप्तमी 7


1) निम्न पाठात् प्रत्येक पङ्क्त्या कर्तृ (कर्ता), क्रिया, विशेषण -विशेष्य च पदानि चित्वा लिखत। 

(निम्न पाठों की प्रत्येक पंक्ति से कर्ता तथा क्रिया शब्द चुन कर लिखें)

8 त्रिवर्णः ध्वज:, 

13 अमृतं संस्कृतम्  


यथा- 

क्रम सं. ।  कर्तृ (कर्ता)।  क्रिया । विशेषण -विशेष्य।

1। सर:। अस्ति । 

2। हंसौ। निवसतः। 


कर्तृ (कर्ता), क्रिया च पदानि  

https://sanskritprabha.blogspot.com/2020/09/blog-post.html  




2) शब्द- एतत् ( पु. स्त्री.), किम् शब्द् (पु, स्त्री)  93


3) धातु-  कृ (5 लकाराः)  पृष्ठ 98


4) संख्या वाचक पदानि 1-50  पृष्ठ 105

 एकत: चत्वार: पर्यन्तं त्रिषुलिंगेषु संस्कृत संख्या लिखत। 

(एक से लेकर चार तक की संस्कृत संख्या तीनों लिंगो में लिखिए) 






             बहुविषय-परियोजना-कार्यम् 

( Multi-disciplinary Project)  MDP 

   

  त्रय-लेखकानां तेषाम् रचनायां विषये लिखत। 

(किसी प्रसिद्ध लेखक की किसी रचना के विषय में लिखें) 

यथा 

आदिकवि वाल्मीकि कृत रामायण, 

व्यास - महाभारत,  

आचार्य चाणक्य - निति शास्त्रम् 

आर्यभट्ट - आर्यभट्टइयं 

 नारायण पण्डितः -   हितोपदेश 

विष्णुशर्मा - पंचतन्त्र





------------------------------------


केवलं पठनार्थम्

1) स्व दैनिकदिनचर्या दश संस्कृत सरलवाक्येषु लिखत-


(अपनी दैनिक दिनचर्या को दस सरल संस्कृत वाक्यों में लिखिए )



2) सत्र - २ इत्यस्य अभ्यास कार्यं स्मरणं कुरुत अवकाश पश्चात परीक्षा भविष्यति।


पाठ 8 अहं अपि विद्यालयं गमिष्यामि तः

पाठ 11 अमृतं संस्कृतम् पर्यन्तम्


(सत्र दो के अब तक पढ़ाए हुए पाठों के अभ्यास को स्मरण करें अवकाश के पश्चात परीक्षा होगी)



3) गीता-ग्रंथात् / "चाणक्य नीति" ग्रंथात् वा कोपि 05 श्लोका: अर्थसहितं लिखत।


( "श्रीमद्भगवद्गीता" ग्रंथ अथवा "चाणक्य नीति" से से कोई पांच श्लोक (A4 शीट पर) लिखें तथा स्मरण करें)




Comments

Popular posts from this blog

छात्र-प्रतिज्ञा (संस्कृत) Student's Pledge (Sanskrit)

छात्र-प्रतिज्ञा (संस्कृत)  Student's Pledge (Sanskrit) भारतं अस्माकं देशः।  वयं सर्वे भारतीया:  परस्परं भ्रातरो भगिन्यश्च ।  अस्माकं देशः प्राणेभ्योsपि प्रियतर: ।  अस्य समृद्धौ विविध-संस्कृतौ च वयं गौरवम् अनुभवाम:।  वयं अस्य सुयोग्याः अधिकारिणो भवितुं सदा प्रयत्नं करिष्याम:।   वयं स्वमातापित्रो: शिक्षकाणां गुरुजनानां च सदैव सम्मानं करिष्याम:।  सर्वैः च सह शिष्टतया व्यवहारं करिष्याम:।  वयं स्वदेशं देशवासिनश्च प्रति विश्वासभाज: भवेम।  (वयं स्वदेशं  देशवासिनश्च प्रति कृतज्ञतया वर्तितुं प्रतिज्ञां कुर्म:।)  तेषां कल्याणे समृद्धौ च अस्माकं  सुखं निहितम् अस्ति। जयतु भारतम्। ------------------------------------------------------------  "भारत हमारा देश है!  हम सब भारतवासी भाई- बहन है!  हमें अपना देश प्राण से भी प्यारा है!  इसकी समृद्धि और विविध संस्कृति पर हमें गर्व है!  हम इसके सुयोग्य अधिकारी बनने का प्रयत्न सदा करते रहेंगे!  हम अपने माता पिता, शिक्षकों और गुरुजनों का सदा आदर करेंगे और  ...

संस्कृत-वाक्य-रचना (Sanskrit Vakya Rachna)

संस्कृत-वाक्य-रचना (Sanskrit Vakya Rachna)  This Table can be useful to teach Students, How to make/Translate Sentences in Sanskrit..  (click to Zoom)                       1.   प्रथम पुरुष   1.1 पुल्लिंग-   बालक जा रहा है।   (वर्तमान-काल) बालकः गच्छति।  बालक पढ़ता है। बालक: पठति।  दो बालक पढ़ते हैं। (द्विवचन)  बालकौ  पठत:।  सभी बालक पढ़ते हैं। (बहुवचन)  बालका: पठन्ति।  बालक पढ़ेगा। (भविष्य-काल) बालक: पठिष्यति।  ("लट् लकार" में " ष्य " जोड़ने पर "लृट् लकार" का रूप बनता है यथा- पठति+ ष्य=  पठिष्यति) बालक गया। (भूत-काल) बालकः गच्छति स्म।   स्म " का प्रयोग किया  बालकः अगच्छत्।   लंङ् लकार (भूतकाल के लिए "लंङ् लकार" के स्थान पर  " लट्  लकार" में " स्म " का प्रयोग किया जा सकता है।)  बालक ने पढ़ा। बालकः पठति स्म।  (भूतकाल के लिए "लंङ् लकार" के स्थान पर  " लट् लकार" में " स्म " का प्रयोग किया जा सकता है।) ...

पिपासितः काकः (Thirsty Crow) Sanskrit Story

    पिपासितः  काकः (Thirsty Crow)  Sanskrit Story           एकदा एकः काकः  पिपासितः  आसीत्।  सः जलं पातुम्  इतस्ततः  अभ्रमत्। परं  कुत्रापि  जलं न प्राप्नोत्।  अन्ते सः एकं घटम् अपश्यत्।  घटे  स्वल्पम्  जलम् आसीत्।  अतः सः जलम्  पातुम्  असमर्थः अभवत्।  सः एकम्  उपायम्  अचिन्तयत्।  सः  पाषाणस्य  खण्डानि घटे अक्षिपत्। एवं क्रमेण घटस्य जलम्  उपरि  आगच्छत्।  काकः जलं पीत्वा  संतुष्टः  अभवत्।  परिश्रमेण एव  कार्याणि  सिध्यन्ति न तु मनोरथैः।